Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Nyt fraværssytem

Fra mandag den 23. oktober går vi over til et nyt og bedre system til fraværsregistrering.  

I forbindelse med overgangen til vores nye fraværsregistreringsværktøj ændres også praksis med registrering og beskeder vedrørende fraværet. Du skal fremover indmelde kendt fravær via Indmeld fravær, hvormed skolen får direkte besked.  

NB! Går dit barn i SFO, skal du dog stadig også melde dit barn fraværende i Aulas komme-gå modul, som du plejer. 

SMS beskeder

I forbindelse med skiftet vil I fremover modtage SMS’er fra skolen, når/hvis man godkender/afviser ønsker om ekstraordinær frihed, samt hvis skolen registrerer ulovligt fravær for jeres barn.  
Du kan i vejledningerne, se hvordan du tilmelder dig SMS-funktionen. Ønsker du ikke at modtage SMS'er fra skolen, skal vi dog gøre dig opmærksom på, det så at du selv holder sig orienteret om dit barns fravær i historikken på barnets elevkort i MU Elevfravær. Her vil evt. registreringer såvel som godkendte/afviste ønsker om ekstraordinær frihed altid kunne tilgås.  

Du finder fraværsindberetningen  i AULA gennem funktionen Indmeld fravær – uanset om du anvender web-browser eller din mobil-app. Herfra kan du indberette sygdom, kortere dagsfravær (lægebesøg mm.) eller anmode om at få barnet fritaget fra undervisningen.

Vejledninger

Se også

Læs mere om fritagelse og fravær.